Met onder andere kerstspullen, curiosa, antieke en ambachten.
In december 2023 organiseert de Stichting Dickensfestijn Wintelre een Kerstmarkt met als thema Dickens. De straten rondom de kerk van Wintelre zullen worden omgetoverd in de tijd van Charles Dickens. In 2019 waande ruim 8500 bezoekers zich in de kerstsfeer zoals deze in de negentiende eeuw werd beleefd.
Voor deze markt komen uitsluitend artikelen in aanmerking die passen binnen het thema Dickens en de tijd van het jaar. Hierbij kunt u denken aan de verkoop van Kerstdecoraties voor in de boom, in huis en op de Kersttafel, Kerstkaarten, Kesrtstukken, cadeauartikelen voor onder de boom, feestkleding voor het Kerstdiner en de jaarwisseling.
Naast kerstgerelateerde artikelen zijn ook curiosa, antieke en ambachtelijk gemaakte spullen van harte welkom.
Consumptie artikelen zoals chocolade, kruiden, kazen, streekproducten etc passen eveneens binnen het thema echter deze mogen niet op de markt geconsumeerd worden. Er is geen plaats voor food daar de organisatie dit in eigen beheer heeft.
-
Prijzen
De kosten voor een plaats op de markt van Dickensfestijn Wintelre zijn € 50,00 voor een dag en € 80,00 voor beide dagen. Dit is inclusief kraamhuur met boven en achterzeil.
Voor meer informatie, vragen of boekingen kunt u contact opnemen via marktkramen@dickensfestijnwintelre.nl.
-
Aanmelden
Voor inschrijving gaarne het aanmeldformulier gebruiken. Na ontvangst van uw formulier nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
-
Reglement Markt Dickensfestijn Wintelre
De markt wordt georganiseerd door Stichting Dickensfestijn Wintelre. Alle deelnemers dienen zich te houden aan de regels en bepalingen van de organisatie.
Aanmelden kan alleen door het inschrijfformulier via de site naar ons te verzenden. Dit geldt als ontvangst van uw inschrijving. Na binnenkomst zal de organisatie van de markt op het Dickensfestijn Wintelre uw inschrijving gaan behandelen. De organisatie bekijkt aan de hand van het inschrijfformulier of de koopwaar past op de markt van het Dickensfestijn. Na akkoord van de organisatie ontvangt u een bevestiging. Door tijdig te betalen zoals op de bevestiging aangegeven is uw deelname definitief en verklaart u zich akkoord met de inschrijving / deelname en het reglement. Hebben wij echter geen tijdige betaling ontvangen dan vervalt de reservering van de kraam.
In de deelnameprijs is inbegrepen de huur van een overdekte ( boven + achterzeil) marktkraam van 4 x 1,20 meter. Alle deelnemers dienen gebruik te maken van de marktkraam zoals door de organisatie aangeboden. Andere opstellingen en overkappingen alleen na overleg met de organisatie. Deelnemers worden verzocht hun kraam aan te kleden naar het thema Dickens dan wel de tijd van het jaar. Verder worden de marktkooplui zelf verzocht zich te kleden in Dickens stijl.
De standplaatsen / marktkraam plaatsen worden toegewezen door de organisatie. Deelnemers ontvangen hun standplaats op de marktdagen bij een van de 2 toegangspoorten in de Willibrordusstraat. Opbouwen op zaterdag vanaf 11:00 uur en op zondag vanaf 09:00 uur. Het is niet mogelijk om auto’s en aanhangers te parkeren achter, bij de kraam of in de marktstraten Auto’s en aanhangers dienen 30 minuten voor aanvang van de markt de marktstraten te hebben verlaten. Na einde markt op zaterdag 19.00 uur en zondag 18.00 uur mogen auto’s weer gebruik maken van de marktstraten.
Aan het einde van de marktdag mogen er geen spullen of niet verkochte zaken achter gelaten worden. U dienst de kraam achter te laten zoals deze door de organisatie beschikbaar is gesteld. Mocht er toch afval achter blijven zijn wij genoodzaakt de kosten voor het verwijderen van het afval aan u in rekening te brengen.
Bij inschrijving verklaard U het reglement te hebben gelezen en akkoord te gaan met de inhoud.